Share on facebook

Προγραμματισμός

May 2024
M T W T F S S
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Βιβλίο επισκεπτών

ΦΥΣΗ ΧΩΡΙΣ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ

                            ΕΡΓΑΣΙΑ ? ΕΡΕΥΝΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ Δ1

Θέμα: Φύση χωρίς σκουπίδια

Υπεύθυνη δασκάλα: Βούκουνα Δέσποινα

Κριτήρια επιλογής του θέματος: Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονες κοινωνίες είναι  η μόλυνση του περιβάλλοντος. Η ανάγκη για ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος προβάλλει δυναμικά.

Διάρκεια προγράμματος:  Δεκέμβριος ? Φεβρουάριος

Στόχοι:

1) Να αναγνωρίσουν οι μαθητές το πρόβλημα με τα σκουπίδια.

2) Να αντιληφθούν τις συνέπειες που έχει για όλη τη γη.

3) Να εργαστούν ? να συνεργαστούν σε ομάδες.

4) Να ασκηθούν στην έρευνα και εύρεση πληροφοριών.

5) Να ασκηθούν στην επιλογή των κατάλληλων πληροφοριών.

6) Να παρουσιάσουν την έρευνά τους  στην τάξη.

7) Να υιοθετήσουν καλές πρακτικές στην καθημερινή τους ζωή φιλικές προς το περιβάλλον

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 1)Επίσκεψη  στο Ίδρυμα «Ελληνικός Κόσμος»  όπου παρακολουθήσαμε σχετικό υλικό: α) παρακολούθηση ταινίας με τίτλο «Η γη είναι το σπίτι μας» και β) εκπόνηση προγράμματος σχετικά με την ενέργεια και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας 

2) Κατανομή υποθεμάτων στην ολομέλεια της τάξης. Το θέμα χωρίστηκε σε υποθέματα ως εξής:

 

α) Πώς ρυπαίνεται ο αέρας; Τι προβλήματα δημιουργούνται στους ανθρώπους στα φυτά και στα ζώα από τον αέρα που δεν είναι καθαρός.

Το θέμα του αέρα- ατμοσφαιρική ρύπανση ερεύνησε η ομάδα με την ονομασία «Έλατα» που αποτελείται από τους μαθητές: Μάρκο Μούστο, Βιβιάνα Μάνεση, Ιάσονα Παπαδανιήλ και ο Δήμητρα Τσιγκουνάκη.

β)Τα προβλήματα που δημιουργούν στο περιβάλλον τα απορρίμματα. Πώς μπορούμε να έχουμε λιγότερα απορρίμματα;

Το θέμα ερεύνησαν και παρουσίασαν  στην τάξη οι μαθητές με την ομάδα τους που ονομάζεται «Αμυγδαλιές» και αποτελείται από τους μαθητές: Νικόλαο Μάνεση, Δάφνη Μαρινοπούλου, Αναστασία Βατζέλη και Αλέξανδρο Αλεβίζο.

γ) Από τι κινδυνεύουν τα δάση. Τι προβλήματα δημιουργούνται στο περιβάλλον όταν καταστρέφονται τα δάση; Πώς μπορούμε να τα προστατέψουμε;

Το θέμα ερεύνησαν και παρουσίασαν οι μαθητές που  η ομάδα τους είναι «Πλατάνια» και  αποτελείται από τους μαθητές: Νικόλαο Τσάλτα, Λεώνη Καρτάκη, Ευφροσύνη Δημητροπούλου και Νίκο Κοκκινίδη

δ) Πόσο σημαντικό είναι το νερό για τη ζωή των ανθρώπων, των ζώων και των φυτών. Πώς μπορούμε να κάνουμε οικονομία στο νερό;

Η ομάδα που ερεύνησε και παρουσίασε αυτό το θέμα είναι «Οι Φοίνικες» με τους μαθητές: Σαραντίδη Αλέξανδρο, Θοδωρή Τσαφαρά, Μυρτώ Βασιλοπούλου και Βασίλη Μεράβογλου.

ε) Γιατί είναι απαραίτητο να έχουν οι πόλεις χώρους πρασίνου; Πώς μπορούν να αποκτήσουν περισσότερο πράσινο;

Το θέμα ερεύνησε και παρουσίασε η ομάδα «Ευκάλυπτοι» που αποτελείται από τους μαθητές: Γιώργο Γιαννόγλου, Δημήτρη Βαζούρα, Μαρία Σωτηροπούλου και Ευαγγελία Κολομβάκη.

στ) Ποια ζώα κινδυνεύουν να εξαφανιστούν; Τι προβλήματα δημιουργούνται όταν εξαφανίζεται ένα είδος ζώου; Μπορούμε να κάνουμε κάτι για να μην εξαφανιστεί;

Το θέμα ερεύνησε η ομάδα με το όνομα «Κυπαρίσσια» που αποτελείται από τους μαθητές: Αλεξάνδρα Ντόγανου, Άννα Χαραλάμπους, Κατερίνα Λαΐνα και Παναγιώτη Ζαφειρόπουλο.

3) Οι μαθητές συγκέντρωσαν το υλικό της έρευνάς τους που βρήκαν στο διαδίκτυο, σε ενημερωτικά φυλλάδια, περιοδικά και εγκυκλοπαίδειες. Το έφεραν στην τάξη και το επεξεργάστηκαν.

4) Επέλεξαν και οργάνωσαν το υλικό τους με σκοπό να το παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους.

5) Έφτιαξαν κολάζ με φωτογραφικό υλικό και ανάλογα κείμενα.

6) Παρουσίασαν το υλικό τους στην τάξη.

7) Ακολούθησε στην τάξη συζήτηση. Διερευνήθηκαν σκέψεις και συναισθήματα που προέκυψαν από την εργασία- συνεργασία.

8) Αποτυπώθηκαν σε αφίσα οι σκέψεις και τα συναισθήματα από αυτή την εμπειρία.

Συμπεράσματα

Όλοι οι μαθητές συμμετείχαν με χαρά και ενθουσιασμό. Δούλεψαν με κέφι και χάρηκαν που είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν την έρευνα τους στους συμμαθητές τους. Στην αφίσα αλλά και στις συζητήσεις που έγιναν αποτυπώθηκε η ευαισθητοποίηση των μαθητών για το περιβάλλον και η ανάγκη που υπάρχει για την προστασία του.